Praha nechá rozšířit chodník, který spojí pražské hlavní nádraží s Vinohradskou třídou. Nahradí tak úzkou 30centimetrovou cestičku, které Pražané neřeknou jinak než „chodník smrti“, protože musí procházet v těsné blízkosti projíždějících aut a autobusů. Po dokončení prací bude mít nejužší místo chodníku 175 centimetrů, nejširší až 3 metry.
„Chodník podél magistrály mezi hlavním nádražím a Národním muzeem rozšíříme tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Neubereme zároveň jediný jízdní pruh, jen upravíme jejich šířku,“ uvedl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Na magistrále zůstane širší pravý jízdní pruh, aby tudy mohly bezpečně projíždět autobusy.
Stavba naváže na úpravu prostoru mezi historickou a novou budou Národního muzea, která byla dokončena v loňském roce.
„Použijeme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradí krásná žula z Mrákotína,“ doplnil Scheinherr.
Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.
(pel)