Letecké opravny JOB AIR Technic sídlící na letišti v Ostravě-Mošnově mají od začátku června nového technického ředitele. Stal se jím Jakub Dvořák, zkušený manažer, který do firmy nastoupil před 2 lety na pozici zástupce technického ředitele. Nyní tedy převzal kompletní agendu.
Jeho hlavním úkolem bude vybudovat v letošním roce další linku, jež navýší kapacitu leteckých opraven o přibližně 20 procent. JOB AIR Technic je členem divize CSG Aerospace v rámci holdingu Czechoslovak Group.
Jakub Dvořák vystudoval v Praze obor letectví, kterému se věnuje více než 15 let, a ve své kariéře již prošel několika pozicemi.
Začínal jako letecký mechanik v ČSA v Praze a postupem času se vypracoval na technického reprezentanta, kdy doprovázel letouny na pravidelnou i nepravidelnou údržbu do různých leteckých opraven po celém světě.
Za 2 roky působení v JOB AIR Technic získal Jakub Dvořák cenné zkušenosti. Kromě funkce zástupce technického ředitele zastával zároveň pozici manažera dílen.
Jeho úkolem bylo rozšířit rozsah oprávnění JOB AIR Technic o nové služby. Šlo například o opravy, respektive výrobu podlahových panelů pro letouny Airbus i Boeing, nebo generální opravy baterií, které opravny poskytují třetím stranám.
„V tomto trendu budeme pokračovat i nadále. Tvoří jeden z našich cílů, v jehož naplnění vidíme růst přidané hodnoty společnosti. Jakubovým hlavním úkolem ale bude kromě udržení stabilní efektivity práce také vybudování další opravárenské linky,“ řekl Vladimír Stulančák, ředitel JOB AIR Technic.
Vybudování nové linky, které umožnil nový opravárenský hangár otevřený v minulém roce, přispěje k navýšení kapacity společnosti o přibližně 20 procent.
Splnění tohoto úkolu je podmíněno efektivní spoluprací s obchodním oddělením tak, aby byla zakázka pro každého klienta opraven provedena v co nejlepší kvalitě a v pro zákazníka akceptovatelném čase.
„Od nového technického ředitele očekáváme také stabilizaci našeho personálu tak, aby po úplném otevření leteckého trhu byla práce pro JOB AIR Technic pro zaměstnance atraktivní, a nemuseli jsme se obávat žádných velkých výkyvů způsobených fluktuací pracovníků,“ doplnil Stulančák.
Leteckým opravnám JOB AIR Technic se v minulém roce navzdory koronavirové pandemii, jež ochromila leteckou dopravu, dařilo. V jejích hangárech prošlo údržbou celkem 105 letounů.
Společnost utržila 659 milionů korun při provozním zisku EBITDA 76 milionů korun. Naplněnou kapacitu má firma i v současnosti, byť samozřejmě i ona vyhlíží konec omezení spojených s celosvětovou pandemií.
V roce 2020 získal JOB AIR Technic oprávnění na údržbu letounů Airbus A320neo, v letošním roce usiluje o rozšíření portfolia o letoun Boeing 737 MAX.
V minulých měsících se opravnám, jež se specializují na tzv. těžkou údržbu letadel spojenou s předáváním strojů mezi operátory a leasingovými společnostmi, podařilo rozšířit spektrum zákazníků. Nově mezi ně přibyly například Luxair, Qanot, Shark, Hi Sky, Norwind a další. (tis)