Maloobchodní síť prodejen Žabka otevřela novou prodejnu na Praze 9 v ulici U Elektry. Jde o jeden z plánovaných kroků, který je spojen s letošní expanzí Žabky na tuzemském trhu. V plánu je také modernizace stávajících prodejen napříč celou Českou republikou.

Navzdory změně zákaznického chování, která je zapříčiněna inflací, zůstává otevírání nových prodejen nadále jednou ze strategických priorit maloobchodní sítě Žabka. Vedení společnosti plánuje v letošním roce otevřít až deset nových prodejen.

„Stále prioritně cílíme na Prahu, Brno a střední Čechy, kde patříme k nejvyhledávanějším potravinovým řetězcům,“ zdůraznil Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka.

Příkladem je právě otevření prodejny Žabka na Praze 9, kde zákazníci denně od 6 do 23 hodin naleznou nejen širokou nabídku kvalitních a čerstvých potravin, ale také řadu tradičních doplňkových služeb včetně možnosti výběru hotovosti, placení složenek nebo vyzvednutí zásilek v rámci služby Žabka point.

„Lokalita na Praze 9 nás oslovila především svou dobrou dostupností. Naším cílem je nabídnout zákazníkům možnost pohodlného a rychlého nákupu kvalitních produktů v moderních prostorách, které tato nová prodejna nabízí,“ uvedl Radim Lunda.

V souvislosti s expanzí hledá Žabka nové lokality, kde by mohly vyrůst další prodejny. Za jejich doporučení dokonce nabízí veřejnosti od 1. července 2022 odměnu ve výši 50 000 korun.

„Zaměřujeme se na frekventované lokality, rezidentní části měst či developerské projekty. Obchody by měly být přízemní s vlastním vstupem z ulice, disponující minimálně jednou výlohou s možností umístění reklamy, ale především prodejní plochou od 60 do 150 m2,“ poznamenal Lunda.

Maloobchodní síť se v letošním roce rovněž rozhodla obnovit plány týkající se modernizace řady dalších prodejen napříč celou České republikou, které v posledních dvou letech zbrzdila koronavirová pandemie.

„U všech prodejen došlo ke sjednocení našeho brandu. Vybrané prodejny pak v následujícím období projdou větším či menším refitem, který se bude týkat nejen sortimentu, ale i dalších zařízení. Hned ve třetině obchodů plánujeme například výměnu chladícího systému,“ vysvětlil Lunda.

Žabka v březnu také zavedla program trvale nízkých cen. Jeho součástí je celkem 210 položek, jejichž převážnou část tvoří pečivo, ovoce, zelenina, uzeniny, lahůdky, mléčné výrobky a další čerstvé potraviny, které jsou součástí základního zákaznického košíku.

Žabka je sítí prodejen potravin v Čechách, zejména pak v Praze a Středočeském kraji. 1. dubna 2011 se společnost Žabka, a.s. stala součástí skupiny Tesco v České republice. 1. října 2011 proběhla změna názvu na Tesco Franchise Stores ČR a.s., později pak 4. ledna 2016 se právní forma společnosti změnila na Tesco Franchise Stores ČR s.r.o.

Funguje jako samostatná společnost skupiny Tesco, která provozuje síť prodejen potravin Žabka v České republice, především v Praze a širším okolí, ale také v dalších lokalitách Středních, Západních, Jižních či Severních Čech. (sfr)