Mléčná, hořká, s oříšky, rozinkami a dalším ovocem, vychutnávaná s přáteli či o samotě, zarovnaná do úhledných čtverečků i nepravidelnějších tvarů. Řeč je samozřejmě o čokoládě. Právě na 13. září totiž připadá Mezinárodní den čokolády, která je nedílnou součástí nabídky všech prodejen Lidl. Na základě dat Spotřebitelského panelu GfK projelo v roce 2021 nejvíce tabulkových čokolád právě pokladnami Lidl.

Zákazníci je mají v oblibě díky skvělé chuti a široké nabídce, která zahrnuje téměř třicítku čokolád nabízených pod vlastními privátními značkami Fin Carré, J.D.Gross a Fairglobe.

„Tím zaručujeme špičkovou a zároveň certifikovanou kvalitu. Všechny naše čokolády mají certifikaci Fairtrade, Bio či Rainforest Alliance, což znamená, že jejich koupí přispívají zákazníci k ekologickému a trvale udržitelnému zemědělství,“ uvedl Tomáš Myler, mluvčí společnosti Lidl.

Vyznačují se přitom tím, že obsahují pravou čokoládou a žádné náhražky. Nejoblíbenější jsou mezi zákazníky čokolády s nižším obsahem kakaa, mezi naprosté favority patří mléčná čokoláda a mléčná čokoláda s celými lískovými ořechy.

Oblibu si získala také čokoláda Way To Go, která mezi ostatními vyniká nejen příchutěmi zastoupenými mléčnou klasikou i kombinací karamelu a soli.

Díky jejím prodejům navíc tisíce pěstitelů kakaových bobů v africké Ghaně dostávají k minimální fairtradové ceně a fairtradovému příplatku i prémii. Ta podporuje místní zemědělské projekty a přispívá k vyšším příjmům ghanských pěstitelů kakaa.

„Tuto čokoládu jsme zákazníkům poprvé nabídli v minulém roce a za tu dobu jsme prodali více než půl milionu tabulek, což se rovná zhruba 105 tunám čokolády. I díky ní jsme se v roce 2021 stali největším plátcem fairtradového příplatku v České republice,“ dodal Tomáš Myler.

Oproti roku 2020 přitom fairtradový příplatek Lidlu vzrostl o 73 procent na téměř 17 milionů korun. První příčku na pomyslném žebříčku Lidl obsadil i v prodeji fairtradového kakaa, který v porovnání s rokem 2020 vzrostl o více než 66 procent na 2 799 tun fairtradových kakaových bobů.

Certifikace Faitrade se v Lidlu přitom netýká jen kakaa. Zahrnuje také bavlněné nákupní tašky, férovou kávu z automatů či fairtradové růže, kterých se v minulém roce prodalo přes více než 2,5 milionu stonků. O 450 procent pak ve srovnání s rokem 2020 stoupl prodej třtinového cukru, který obsahují čokolády, a to na více než 60 tun. (pel)