V uplynulém finančním roce 2021/2022 navýšil JYSK svůj obrat o 11 % a vytvořil tak nový rekordní výsledek společnosti. To se podařilo i navzdory mnohým nepříznivým okolnostem – rostoucí inflaci, zvyšování nákladů a válce v Evropě. Toto jsou globální faktory, kterým v uplynulém roce čelily podobně jako JYSK i jiné společnosti. Navzdory všemu si JYSK udržel přízeň zákazníků; ať už si vybrali jednu z 3 100 prodejen ve 48 zemích po celém světě, nebo se rozhodli pro nákup online.

Celkový obrat JYSKu jako mezinárodního maloobchodního řetězce vzrostl o 11 % na 36,2 miliardy DKK (dánských korun). Jan Bøgh, prezident a výkonný ředitel společnosti JYSK, je s výsledkem spokojený:

„Máme za sebou opravdu výjimečný rok, který jsme ukončili skvělým výsledkem. Za tímto úspěchem stojí hlavně naši zaměstnanci. Zároveň jsme rádi, že k nám zákazníci stále přicházejí za naší skvělou nabídkou. To je v dnešní době, kdy si lidé musí rozmýšlet, za co utratí peníze, velmi důležité,“ řekl Bøgh.

Více zákazníků na prodejnách

Během léta se v důsledku rostoucí inflace snížil počet zákazníků a zmenšil objem nákupů. Celkově však počet zákazníků vzrostl o 7,7 milionu.

„Vidíme, že zákazníci jsou momentálně při nákupech opatrnější a nárůst návštěvnosti i obratu byl vyšší v období před létem. Celkový nárůst počtu zákazníků netvoří jen noví zákazníci, ale také ti, kteří se do prodejen vrátili po období omezení prodeje v důsledku koronakrize. Kromě toho se nám zvyšují náklady, takže můžeme říci, že nás současná globální situace ovlivňuje,“ říká Jan Bøgh.

V uplynulém finančním roce musela společnost JYSK neplánovaně zavřít celkem 30 prodejen v Rusku, Bělorusku a na Ukrajině.

Pokračuje se v investicích

Navzdory mnohým náročným okolnostem JYSK nemá v plánu snižovat své investice.

„Pokračujeme v investicích do expanze, protože ta je od začátku součástí naší DNA. Jsme na půli cesty v přestavbách našich existujících prodejen podle nejnovějšího úspěšného konceptu a v uplynulém roce jsme otevřeli dalších 135 nových prodejen. Jak modernizace starších, tak otevírání nových prodejen má pozitivní odezvu od našich zákazníků, což vede ke zvýšení obratu,“ vysvětlil Bøgh.

Víra v silný obchodní model

Jan Bøgh vidí budoucnost optimisticky i navzdory nejistým vyhlídkám.

„Žijeme v nejistém světě, kde je po všech lockdownech a evropském válečném konfliktu těžké předpovědět, co se může stát. Věříme však, že máme silný obchodní model, a už v minulosti jsme dokázali ustát finanční krizi a s tím spojenou opatrnost ze strany zákazníků. Jsem přesvědčený, že to dokážeme znovu,“ dodal Bøgh.

Fakty

  • Nárůst obratu o 11 % na 36,2 miliardy DKK
  • Nárůst počtu zákazníků o 7,7 milionu
  • 135 nových prodejen JYSK po celé Evropě
  • Uzavření celkem 30 prodejen v Rusku, Bělorusku a na Ukrajině

JYSK je mezinárodní obchodní řetězec se skandinávskými kořeny, který nabízí kompletní vybavení do domácnosti a na zahradu. S více než 3 200 prodejnami a e-shopy ve 48 zemích světa je JYSK vždy poblíž se skvělou nabídkou a kompetentními službami, ať už se zákazník rozhodne nakupovat jakkoliv.

Zakladatel společnosti Lars Larsen otevřel první prodejnu v roce 1979 v Dánsku. Dnes má JYSK přes 30 000 zaměstnanců.

JYSK je součástí rodinné firmy Lars Larsen Group s celkovým obratem 5,255 miliard EUR ve finančním roce 2020/21. Obrat JYSKu činil 4,87 miliardy EUR ve finančním roce 2021/22.

(pel)