Operátor O2 spouští RCS zprávy pro komerční využití. Bohatý interaktivní a multimediální obsah v jednom chatu – to je nový komunikační kanál RCS (neboli rich communication service). Společnost O2 ho testuje v rámci vlastní marketingové komunikace. Svým firemním zákazníkům službu nabídne již během prvního čtvrtletí roku 2023.

RCS zprávy umožňují firmám doručit na zákazníka komplexní marketingové sdělení. Ten pak vidí veškerou komunikaci na jednom místě. RCS zprávy znamenají průlom v obchodní komunikaci.

Díky službě RBM neboli rich business messaging, která na protokolu RCS funguje, přináší firmám nový způsob komunikace v moderním vizuálu s intuitivními prvky.

Součástí jednoho sdělení tak může být nabídka a prodej zboží nebo služeb, technická podpora, jednoduchý průzkum spokojenosti nebo třeba sledování zásilky či chatbot.

Společnost O2 nabídne ke své RBM službě i její důležitou nadstavbu.

„Součástí námi nabízené služby nebude jen samotný RCS kanál, ale také konfigurační aplikace. Firmám umožní přesně nastavit a zacílit jejich kampaně,“ řekla Silvia Cieslarová, ředitelka mobilního segmentu ve společnosti O2.

Po spuštění služby RBM budou mít firemní zákazníci O2 možnost využít i kompletní implementaci či vytvoření kampaně na míru přes O2 Media.

Operátor nové RBM řešení testuje v rámci své komerční divize.

„Díky našemu důkladnému testování – na vlastní kůži – přineseme nejen samotnou RBM službu, ale i praktické zkušenosti. Ty, jak věříme, naši zákazníci využijí nejen ve fázi implementace,“ uvedla Silvia Cieslarová.

Testování ukázalo velmi zajímavé výsledky, kdy si RCS zprávu přečte téměř každý, komu přijde.

Díky zajímavému vizuálu si ji většina lidí otevře maximálně do hodiny od přijetí. Nabízí násobně více konverzí oproti klasickým SMS.

RCS zprávy dosahují i vyšší úrovně zabezpečení ve srovnání s obchodním sdělením ve formátu SMS.

„Maximální ochrana proti phishingu a podobným podvodům je pro nás samozřejmostí. Ověřujeme a garantujeme identitu všech společností využívajících službu RBM. Kodex bezpečnosti naší společnosti také znemožňuje agregaci odesílatelů a samotná verifikace probíhá u nás. Proto jsme schopni zajistit kompletní zabezpečení přenosu dat,“ vysvětlil Jakub Votava, který má v O2 na starosti oddělení síťové architektury a vývoje.

Zasílání zpráv v reálném čase a možná personalizace jsou další důvody, díky kterým jsou RCS zprávy na vzestupu. K jejich využívání není nutné ani instalovat žádnou speciální aplikaci.

Uživatel je dostává do stejné nativní aplikace jako běžné SMS a MMS. Stačí zařízení s operačním systémem Android 5.0 a vyšším. To mít připojené na internet a povolit na něm funkci chatu v aplikaci Zprávy od společnosti Google nebo Samsung.

Na celém světě je v současnosti více než jedna miliarda uživatelů RCS zpráv. Za posledních dvanáct měsíců jejich nárůst tvořil až 75 %. To z RCS dělá nejdynamičtěji rostoucí chatovací aplikaci. Široké možnosti jejího využití v obchodní komunikaci tento potenciál ještě zvyšují.

Nabízí se otázka, zda to bude znamenat konec pro SMS zprávy.

„Uživatelů SMS je v současné době celosvětově téměř šest miliard. Více než čtyři miliardy z nich využívají některou z dostupných rich messaging aplikací typu WhatsApp, Viber nebo Telegram. V následujících letech očekáváme, že v komerčním využití bude prim hrát právě kanál RCS v rámci RBM služeb, díky jeho možnostem a funkcionalitám. Jak v obchodní, tak v běžné komunikaci ale budou SMS zprávy stále hrát svou úlohu. Není realistické předpokládat, že by se celý SMS trh v blízké budoucnosti překlopil na RCS,“ dodala Manažerka Business Developmentu v mobilním segmentu společnosti O2 Magdaléna Janečková. (pel)