Účastníci nedávno spuštěné ČEZ Akademie ušetřili v průměru 1 300 korun za vytápění. Téměř 6 % nákladů za vytápění ušetřili účastníci prvního kurzu nové ČEZ Akademie. ČEZ Prodej spustil on-line ČEZ Akademii, která kombinuje odborné poradenství s pravidelným vyhodnocováním dosažených úspor, začátkem letošního roku.

Z průzkumu veřejného mínění vyplývá, že poradenství o úsporách od svých dodavatelů energií očekává 59 % zákazníků. Během čtyř měsíců dostalo pozvání do ČEZ Akademie 1,4 miliony zákazníků.

Informovala o tom mluvčí ČEZ Alice Horáková.

Firma upřesnila, že „pokračuje v nastaveném trendu“ poskytování energetického poradenství domácnostem. V pilotním on-line kurzu „Jak ušetřit za vytápění“ v rámci nového projektu ČEZ Akademie mělo možnost svou spotřebu od začátku roku pravidelně vyhodnocovat přes 8 tisíc účastníků.

Díky pravidelným samoodečtům jim ČEZ každý měsíc vyhodnotil, zda šetří oproti minulému roku a oproti ostatním účastníkům kurzu. Účastníci dosáhli úspory téměř 6 % i po zohlednění vlivu počasí.

„Zákazníci chtějí šetřit a očekávají, že jim s úsporami poradí právě jejich dodavatelé energií. Náš webový portál Šetřím.cz využily už přes dva miliony zákazníků,“ zdůraznil Tomáš Kadlec, generální ředitel ČEZ Prodej.

„Navazující ČEZ Akademie jde ještě víc do hloubky a každou oblast – od vytápění, přes tepelná čerpadla či fotovoltaiky, až po poradenství v oblasti dotací či placení záloh – pokrývá skutečně zevrubně. Do Akademie jsme zapojili nejen naše přední odborníky, ale i externí experty, tak abychom zákazníkům nabídli skutečně kvalitní poradenství,“ dodal.

Lidem, kteří chtějí realizovat energetické úspory, mít energie pod kontrolou a aktivně řídit svoji spotřebu, zprostředkovává ČEZ Akademie přístup k know-how špičkových odborníků. Zákazníci tak získávají konkrétní doporučení a případně ujištění, že jdou ve svých již realizovaných opatřeních správnou cestou.

V kombinaci s vyhodnocením pravidelných samoodečtů dokáže ČEZ Akademie přesně změřit dosaženou úsporu.

Pro ČEZ Akademii vzniklo již 19 webinářů, kde zákazníci uvidí praktické ukázky realizace konkrétních doporučení, podívají se k jiným zákazníkům, kteří úsporná opatření již realizovali, a přední odborníci je upozorní, na co si dát při realizaci pozor.

Webináře firma postupně nahrává a k jejich sledování zve domácnosti prostřednictvím pravidelných newsletterů a na sociálních sítích.

Z průzkumu veřejného mínění realizovaného agenturou IPSOS vyplývá, že informace o tom, jak efektivně ušetřit na energiích, očekává od svého dodavatele 59 % lidí.

Formát ČEZ Akademie, kde lidé získávají poradenství formou pravidelných webinářů a mohou pokládat dotazy přímo odborníkům, považuje za správný 95 % zákazníků ČEZ. (sfr)