Skupina PPF vykázala za loňský rok čistý zisk 140 milionů eur (asi 3,36 miliardy Kč), což bylo o 49 procent méně než o rok dříve. Celková aktiva skupiny loni klesla o 5,5 procenta na 39,9 miliardy eur (960 miliard korun).
Informovala o tom PPF.
„Výsledky prvního pololetí loňského roku výrazně ovlivnily ztráty způsobené odchodem z ruského trhu. To, že se náš celoroční hospodářský výsledek podařilo hned v následujícím období překlopit do celkového zisku, považuji za mimořádný výkon,“ komentoval výsledky ředitel skupiny PPF Jiří Šmejc.
Během posledních 18 měsíců se Skupina soustředila na byznysová partnerství i akvizice především v Evropě. Výsledkem těchto aktivit je vstup do ProSieben, německé mediální společnosti, a InPostu, provozovatele evropské sítě samoobslužných výdejních boxů a logistických center pro e-commerce.
Central European Media Enterprises, mediální divize PPF, převzala významnou chorvatskou televizní společnost RTL Hrvatska a rozšířila svou působnost na šest trhů.
Prodejem 30% podílu v CETIN Group vytvořila PPF partnerství se singapurským suverénním investičním fondem GIC.
V souladu se svou strategií uskutečnila PPF rovněž některé divestice, včetně dohody o prodeji aktiv Home Creditu na Filipínách a v Indonésii konsorciu dceřiných společností japonské Mitsubishi UFJ Financial Group.
Skupina PPF působí ve 25 zemích Evropy, Asie a Severní Ameriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-commerce, nemovitostí, strojírenství a biotechnologií. (at)