Fiat začal testovat indukční nabíjení elektromobilů zabudované přímo v silnicích. Testovací elektrický Fiat 500 se zabudovaným zařízením pro indukční dobíjení baterie během jízdy zatím jen zkouší v „Areálu budoucnosti“ koncernu Stellantis. 

Okruh „Arena del Futuro“ („Aréna budoucnosti“) postavený společností A35 Brebemi ve spolupráci se společností Stellantis a dalšími partnery v terénu testuje revoluční dynamické indukční elektrické nabíjení pro elektromobily.

Výsledky ukázaly, že DWPT umožňuje bateriovému elektrickému vozidlu (BEV), jako je Fiat New 500, jezdit běžnou dálniční rychlostí, aniž by spotřebovávalo energii uloženou v jeho baterii.

Systém nazvaný Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT – Dynamický bezdrátový přenos síly) využívá systému cívek zabudovaných pod povrch vozovky. Těmi posílá energii přes přijímač ve vozidle do baterie.

V praxi by to znamenalo, že by nebylo nutné žádné nabíjení, a tedy ani dobíjecí stanice. Jak informovaly Novinky.cz, energie putuje rovnou do elektromotorů, nikoliv do baterie, což znamená, že vozidla nespotřebovávají energii uloženou v bateriích.

Efektivita přenosu energie je přitom podobná jako při rychlonabíjení u klasického stojanu. Pro menší ztráty systém pracuje se stejnosměrným proudem.

Systém současně umožňuje použití tenčích hliníkových kabelů, které jsou ale o polovinu levnější než s mědí a výhodou je i recyklace. (pel)