Automobilka Škoda Auto investuje v příštích pěti letech dalších 5,6 miliardy eur (zhruba 138 miliard Kč) do elektromobility a 700 milionů eur (přibližně 17,2 miliardy Kč) do digitalizace. Loni firma uváděla, že chce během pěti let do elektromobilů investovat 1,4 miliardy eur, tedy čtvrtinovou částku. Do roku 2026 automobilka uvede na trh tři nové čistě elektrické modely.
„Prostřednictvím studie Vision 7S nabízíme konkrétní pohled na zcela nový model Škoda, kterým rozšíříme produktové portfolio a naši zákaznickou základnu. Výrazně tak zrychlujeme naši elektrickou ofenzívu,“ uvedl předseda představenstva společnosti Klaus Zellmer.
Podíl čistě elektrických vozů na prodejích Škodovky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent. Urychlení přechodu na elektromobilitu a digitalizaci má prezentovat nové logo a vizuální styl značky.
Informovali o tom představitelé firmy při představení studie nového elektromobilu Vision 7S.
Během pěti let uvede Škoda elektromobil v kategorii malých vozů, dále kompaktní elektrické SUV a také sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie Vision 7S.
Vůz na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km a dobíjení až 200 kW. Další elektromobily budou následovat do roku 2030.
I v následujících letech však chce automobilka pokračovat v modernizaci svých modelů se spalovacími motory. Ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů Superb a Kodiaq. V roce 2024 bude následovat modernizovaná Octavia.
Pro éru elektromobility a digitalizace vytvořila Škoda nový designový styl, který bude postupně zavádět od příštího roku. Vyznačuje se jasnými minimalistickými liniemi, které mají zdůraznit jednoduchost a kvalitu nových modelů.
Charakteristickým prvkem je nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face, která je výrazně plošší a širší než dosavadní maska chladiče. Žebra jsou nahrazena tmavým sklem, které zakrývá senzory vozu. Součástí nového stylu jsou udržitelné materiály použité v interiéru.
Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech Škody vyráběná s nulovými emisemi. V čele stojí závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO2 neutrálně již od roku 2020.
Škoda Auto letos za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360 tisíc aut, což představuje meziroční pokles o 30 procent. Provozní zisk firmy klesl na 676 milionů eur (16,6 miliardy Kč) z loňských 974 milionů eur (23,9 miliardy Kč).
Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Na výsledky měla vliv také válka na Ukrajině. Tržby za leden až červen zůstaly v meziročním srovnání téměř beze změny a činily 10,2 miliardy eur (250,4 miliardy Kč).
Škodovka přišla s novými prvky korporátní identity, které mají „spojovat její bohatou historii s budoucností mobility“. Představila nové logo, které má zaručit lepší viditelnost na digitálních komunikačních kanálech.
Háček nad písmenem S je nyní integrován do prvního písmene. Nová identita značky bude nejprve zavedena v informačních a komunikačních materiálech, později se objeví i na budoucích modelech.
„ŠKODA AUTO posouvá vzhled značky na další úroveň nejradikálnější změnou firemní identity (CI) za posledních 30 let,“ uvedla firma.
Slovní nápis ŠKODA (logotyp) bude ve srovnání s logem používán mnohem častěji. Nová identita značky ŠKODA bude nejprve představena v informačních a komunikačních materiálech a poté bude součástí i budoucích modelů.
„S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků. Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální,“ zdůraznil Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu.
Jako firemní barvy bude Škoda používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.
Nový design se promítne i do informačních systémů na palubě a dalších prvků vozů Škoda. Součástí modernizace budou také designové úpravy provozoven autorizovaných partnerů.
Na vývoji nové firemní identity se pod vedením marketingového oddělení podíleli zaměstnanci napříč celou společností. Kromě toho se 2 200 respondentů ze šesti klíčových trhů – České republiky, Německa, Itálie, Norska, Indie a Izraele – vyjádřilo k vybraným návrhům z celkem 165 verzí loga, aby společně definovali jeho budoucí podobu. (sfr)