Čistý zisk provozovatele americké streamovací služby Netflix ve 3. čtvrtletí 2022 meziročně klesl o 4 procenta na 1,4 miliardy dolarů (35 miliard korun). Podniku však vzrostly tržby o 6 procent na 7,9 miliardy dolarů a podařilo se zastavit i úbytek předplatitelů, na což její akcie zareagovaly prudkým růstem. 

Zatímco během prvního pololetí společnost o 1,2 milionu předplatitelů přišla, ve třetím čtvrtletí získala 2,4 milionu nových. Očekává zároveň, že ve čtvrtém čtvrtletí získá dalších 4,5 milionu předplatitelů.

Podle spoluředitele podniku Reeda Hastingse se firma musí dál soustředit na obsah, marketing a systém levnějšího předplatného s reklamou, který se ve vybraných zemích chystá spustit příští měsíc.

Akcie Netflixu po zveřejnění výsledkové zprávy posílily o více než 14 procent.

Levnější tarif, avšak s reklamními bloky odstartuje ve vybraných regionech 3. listopadu. Bude k dispozici ve 12 zemích, Česká republika ale mezi nimi zatím není.

Reklamy budou dlouhé 15 či 30 sekund a budou vysílány na začátku filmů a seriálů nebo před nimi. Hodina obsahu v průměru nabídne čtyři až pět minut reklam. (pel)