Studie nadnárodní poradenské společnosti Deloitte s názvem Digital Banking Maturity opět potvrdila, že MONETA je digitálně nejvyspělejší bankou Česka. Výzkum, který vychází jednou za dva roky, srovnával celkem 304 bank ze 41 zemí světa a Monetu označil za tuzemskou jedničku již potřetí v řadě.

Reputaci tuzemského bankovního lídra v digitalizaci si upevnila Moneta především díky letošním novinkám ve svém mobilním a internetovém bankovnictví, jakými byly například možnost rušení běžného a spořicího účtu, termínovaný vklad pro firemní klientelu nebo sjednání online hypotéky.

Výzkum také ocenil možnost sjednat si jak v internetovém, tak mobilním bankovnictví až 20 produktů najednou za pomoci jediného procesu.

„Deloitte nás jako digitálního lídra v Česku vyhodnotilo už v roce 2018, podruhé v roce 2020. Nyní se nám toto prvenství podařilo obhájit již potřetí,“ potvrdil šéf digitálního bankovnictví Skupiny MONETA Jakub Komenda s tím, že v současnosti banka digitálně pokrývá téměř 80 % veškeré nabídky svých produktů a služeb.

Uživatelský komfort, rozsah a kvalitu online služeb porovnává Digital Banking Maturity Study 2022 v různých oblastech.

Hodnotí se snadnost vyhledání informací, proces založení učtu, kvalita každodenních běžných služeb, možnosti jejich rozšíření, ale také způsob ukončení klientství.

Právě možnost rušení produktů online je jednou z disciplín, v níž MONETA svou konkurenci převyšuje.

„České banky najely na trend digitalizace, kdy svým klientům umožňují rychlé a snadné sjednání produktů online, ale samotný proces rušení produktů už tak hladce neprobíhá. My si ale myslíme, že po A má následovat i B, proto se snažíme být v tomto ohledu spravedliví a poskytnout stejně snadný a intuitivní online servis i klientům, kteří se rozhodnou některý z produktů zrušit,“ dodává Jakub Komenda.

Od letošního roku proto Moneta umožňuje svým klientům rušení běžného a spořicího účtu online.

Klientů, pro které je primární platformou pro obsluhu digitálního bankovnictví chytrý telefon, eviduje MONETA čím dál větší množství.

Dokládá to letošní 142% nárůst uživatelů aplikace mobilního bankovnictví Smart Banka a také fakt, že 71 % všech retailových transakcí banky, které byly realizovány za uplynulých deset měsíců, proběhlo právě přes Smart Banku. (pel)