Dodavatel innogy sníží povodňovým domácnostem zálohy na energie až o polovinu po dobu 3 měsíců. Firma současně oznámila odpuštění stálých měsíčních platů těmto domácnostem do konce letošnho roku. Zákazník bez měřidla nemusí 2 měsíce platit zálohy a může si nedoplatek rozložit do několika splátek.
„Se zákazníky, které zasáhla povodeň, aktuálně řešíme požadavky na demontáže zatopených měřidel a ukončení smluv z důvodu poškození nebo demolice nemovitosti. Zákazníci přicházejí také s dotazy k pojištění domácnosti, které mají sjednáno prostřednictvím innogy,“ uvedl David Konvalina, ředitel maloobchodu innogy.
„Maximálně také vycházíme vstříc požadavkům na snížení nebo odložení plateb záloh nebo splátkové kalendáře nedoplatků. Očekáváme, že podobných žádostí bude teprve přibývat a náš zákaznický servis je připraven lidem z povodňových oblastí pomoci s řešením jejich akutních problémů,“ dodal Konvalina.
Zákazníkům, kteří mají v důsledku záplav nyní své odběrné místo bez plynoměru nebo elektroměru, innogy umožní na dva měsíce zcela přerušit platby záloh za energie.
Domácnosti, kterým povodeň poškodila obydlí, si mohou v rámci povodňové pomoci innogy snížit zálohy až o polovinu po dobu tří měsíců.
„Navíc jim do konce roku odpustíme platbu stálých měsíčních platů v komoditní části ceny. Pro odpuštění budeme potřebovat fotografii postiženého místa, dokumenty od pojišťovny nebo čestné prohlášení zákazníka,“ upřesnil Konvalina.
innogy má připravenou pomoc také pro zákazníky ze zaplavených oblastí, kterým přišlo nebo v nejbližší době přijde vyúčtování energií s nedoplatkem. Tyto domácnosti budou mít možnost rozložit si aktuální nedoplatek z faktury do několika splátek, navíc bez poplatků a úroků.
Na rychlou pomoc lidem v zaplavených oblastech energetická skupina innogy také operativně vyčlenila 1 milion korun. Finanční dary firma odeslala na konta humanitárních organizací Člověk v tísni a Konto Bariéry.
Zákazníci innogy z řad domácností, kterým ničivá povodeň způsobila škody nebo poničila odběrné místo plynu nebo elektřiny, mohou zavolat na zákaznickou linku nebo osobně přijít na nejbližší pobočku innogy, kde jim operátoři či pracovníci v zákaznických centrech pomohou s úpravou či přerušením plateb záloh za energie. (sfr)